Saeco Odea Giro Plus (New Edition)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Odea Giro Plus (New Edition) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Rene Oriente 03-04-2014

Ik heb deze Saeco koffiemachine gekregen voor mijn verjaardag
dat is al weer 5 jaar geleden. Maakt voor mij meer dan prima bakkie koffie. Ja lampje brand wel eens, maar dit is meestal ook erg nuttig.Water op, droes bak vol of voor de ontkalking. Ja je moet natuurlijk wel op tijd ontkalken. Wat ik bij alle verhalen wel mist is de aanschaft prijs die toch erg schappelijk is. Kan en wil niet meer zonder.

StefTermeer 31-01-2014

Nu dit apparaat drie keer teruggebracht en nog steeds gaat dit apparaat keer op keer kapot. Mensen aan de klantenservice komen rechtstreeks zouden net zo goed op de afdeling lampen kunnen werken want kennis hebben ze niet. En als je vraagt of iemand anders misschien wel verstand heeft van het apparaat doen ze alsof ze je niet horen. Dit is het eerste expresso-apparaat dat ik gekocht heb, maar heb er alleen maar spijt van gehad. Mensen koop alstublieft nooit een expresso-machine van Philips, er zijn genoeg andere keuzes. Koffiesmaak is trouwens best goed, alleen jammer dat ik dit zo weinig kan ervaren.

Richard-Johan 06-08-2012

Dit is onze tweede Saeco Odea Giro.
Helaas na ca. 1,5 jaar is de koffie waterig. De koffiedroes is een waterige drap geworden.
We hebben regelmatig ontkalkd en iedere week reinigen we de binnenkant.
Jammer want al met al wordt het apparaat zo wel erg duur@!

Mochten er meer mensen zijn met bovenstaande klacht laat het mij weten. Ik ben benieuwd.

Nonna54 21-10-2011

---------- update review, 21-10-2011 ---------
Heb deze machine nu twee jaar in mijn bezit en de koffie is heerlijk!! De machine is helaas een ware nachtmerrie en ik kijk bij elke kop koffie die ik tap of het rode lampje weer gaat branden! Steeds maar weer de lekbak eruit halen schoonmaken de bovenliggende machine schoonmaken en alles weer terug plaatsen tot het rode lampje gaat knipperen en dan is de machine weer gereed voor gebruik. Dan krijg ik eerst een half kopje koffie en daarna pas weer de koffie waarop ik de machine heb ingesteld. De machine is al twee keer terug gezonden maar ik heb er geen vertrouwen meer in - jammer maar voor mij geen Seacokoffiemachine meer!

--------- 1e review, 31-12-2009 ----------
Machine na 2 weken kapot. Uitstekende service van de importeur. Machine werd thuis opgehaald en na 4 dagen retour - gerepareerd en wel. Makkelijk schoon te maken en een prima koffiemachine voor een klein huishouden. Nadel is het piepende geluid tijdens de doorloop van de koffie maar inmiddels ben ik daar aan gewend :)

Martijn Tijssen 10-08-2011

Volgens mij gaan een hoop beoordelingen hier over het oude model; de "new edition" is geloof ik zo'n 2 jaar op de markt en zou een stuk beter moeten zijn. Wij hebben hem nu dik een half jaar in gebruik, overall vind ik dat dit instapmodel volautomaat een prima prijs/kwaliteitverhouding heeft. De koffie is veel lekkerder dan een kop Senseo, maar kan niet tippen aan Nespresso, al is die laatste wel erg prijzig. Minpuntjes vind ik dat het waterreservoir niet helemaal leeg gebruikt kan worden (uitloop zit aan de zijkant), scheelt toch gauw 200ml dus een goeie bak koffie. En met het stoompijpje krijg je lang niet altijd mooi melkschuim. Een hele enkele keer verdwijnt de gemalen koffie zonder dat er water is doorgelopen zo in het prutbakje, ben er nog niet achter waar dat aan ligt.
Maar ik blijf het een heerlijk geluid vinden als mijn bakkie koffie wordt gezet!

Alektubaba 15-06-2011

Ondanks regelmatig schoonmaken en ontkalken hebben we dit aparaat in de afgelopen drie jaar al vier keer voor een storing terug moeten sturen naar Saeco. Storingen varieerden van lekkages tot electronica die niet meer werkte. We hebben best veel veel geduld gehad met dit apparaat maar nu heeft zich weer een storing aangediend: opnieuw een lekkage maar nu op een andere plek en nauwelijks koffie. Ook opschuimen lukt opeens niet meer. Gelukkig hebben we het apparaat gewoon bij een lokale witgoed zaak gekocht dus was transport geen probleem en zijn storing zonder kosten verholpen. Toch is het lastig om het apparaat telkens weer te moeten brengen, halen en kwijt te zijn. Gaan nu op zoek naar een kwaliteitsmachine, dan maar wat duurder.

Freek Willem 08-03-2011

Niet de new edition, wel een voorganger. Na 5 jaar heb ik definitief ruzie met dit nukkige apparaat. Te vaak loopt het ding vast zonder redenen waardoor je de hele zooi weer moet schoonmaken. Die frequentie van het crashen neemt toe naar mate de leeftijd toeneemt. Met kalkfilter, regelmatig schoonmaken en matig gebruik. Nu doet ie helemaal niks meer, tenminste geen koffie meer zetten. 7200 kopjes koffie voor 400 euro + bijkomende zaken als Aqua plus, ontkalken en schoonmaak. En natuurlijk nog de 5 bakjes koffie die elke week vastlopen. Ik weet het nog niet.

hvn1970 29-09-2010

Na veel reviews te hebben gelezen over de saeco wisten we de plus en minpunten. Ja het is irritant dat het rode lampje brandt zonder te weten wat er gedaan moet worden maar het is telkens snel gevonden. De koffie is heerlijk. Het gebruiksgemak is groot. Het apparaat is groter dan een senseo maar het grote voordeel is dat de Saeco om zijn eigen as draait. Dus bijvullen van water of weggooien van het afval gaat gemakkelijk, zonder extra plek op het aanrecht te gebruiken. Wij zijn erg tevreden.
Ook de service van elektrokoopjes is perfect. Snel, correct en vriendelijk toen we het product ophaalden in Arnhem.

koffie123........ 05-06-2012

Heb je apparaat nog? Hoe denk je er nu over?
Ik heb hem net gekocht en schrik me rot nu ik al deze slechte revieuws lees.

Ina Blouw 07-07-2010

We hebben het apparaat nu 3 jaar en ik vond het de beste aankoop ooit. Kom ik nu op terug, hij is al 3 keer voor reparatie opgehaald, steeds een lekkend stoompijpje. Dit was ook de reden voor de laatste reparatie plus dat er water lekte onder het apparaat en de aardlekschakelaar steeds sprong. Hij was voor reparatie opgehaald en bij terug komst iets verbeterd. Maar nu lekt ie weer aan alle kanten, er moet zelfs een bakje onder het stoompijpje en melk stomen lukt ook al niet meer. Dus ben er helemaal klaar mee :-(( .

Bjorn1971 03-06-2010

Het is een simpel gebruiksvriendelijk koffieapparaat.
Uitgangspunt is dat het apparaat goede koffie zet waarvoor het uitermate geschikt is.
Na 5 maanden heb ik gebruik gemaakt van de saecosupport.nl omdat de verdeling koffie-water niet zuiver was. Gevolg teveel water in het bakje met een daaropvolgend probleem het overstromen van het bakje.
Het apparaat is ter reparatie op dit moment.
Hiervoor had ik een Siemens Surprespps S60.
Deze had meer mogelijkheden op technisch vlak. Uiteindelijk gaat het mij om de koffie en indien het bij deze reparatie blijft een goede keus.

Frank_1972 30-11-2009

Dit apparaat hebben we gekregen voor ons huwelijk. Ik wilde eerst een gewoon espresso-apparaat en niet zo'n "plastic ding" maar uiteindelijk hebben we toch voor deze gekozen. Tot nu toe bevalt hij uitstekend! Heerlijke koffie, we zijn nog steeds verschillende bonen aan het uitproberen, en hij is gemakkelijk in gebruik. Bonen gebruikt tot nu toe: Hema, DE, LaGusta, Lidl. AH gaan we binnenkort eens proberen. Over het algemeen smaakt de koffie prima, ongeacht het merk bonen. Maar misschien ben ik (nog) geen fijnproever... Dingen die wat minder zijn: Stoompijpje drupt weleens wat na en is voor grotere cappuccinokoppen wat te dicht op het apparaat gemonteerd. Lekbakje(s) zijn snel vol. Maar verder een topper en ook erg mooi in de (open) keuken.